Auckland, Whangarei & Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Michel Hoogenboom - WaarBenJij.nu Auckland, Whangarei & Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Michel Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Auckland, Whangarei & Paihia

Door: Michel Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Michel

06 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Paihia

Na een lange en saaie vlucht ben ik dan toch aangekomen in Nieuw-Zeeland. De vlucht ging wonderwel goed, en zelfs het eten was goed te eten. Al kan ik iedereen aanraden om geen soep te nemen in een vliegtuig (turbulentie)…

Mijn eerste indrukken van Nieuw-Zeeland zijn goed, het land is buitengewoon prachtig en de mensen zijn ongewoon vriendelijk. Wanneer je aan iemand vraagt waar de dichtst bijzijnde supermarkt is, is deze genegen je er nog naartoe te rijden ook! Ook het weer is lekker hier, gemiddeld 26-30 graden overdag maar ’s avonds koelt het gelukkig goed af zodat je wel fatsoenlijk kan slapen.

Zoals jullie weten ben ik vorige week zaterdag aangekomen in Auckland. Voor een stad waar een kwart van alle Kiwi’s (1,4 miljoen Nieuw-Zeelanders) wonen, is er verrassend weinig te doen. Al heb ik mezelf goed vermaakt in de 4 dagen die ik daar ben geweest. Je leert heel veel mensen kennen in de hostels, en tijdens tripjes of stappen leer je er misschien nog wel meer kennen. Samen ga je de stad verkennen en stappen, en dat is ook meteen wel wat ik daar gedaan heb. Strand zat er helaas niet in. Door de aardbevingen in Chili is er hier een tsunami alarm uitgegaan, waardoor het niet was toegestaan om te zwemmen.
Na Auckland ben ik met een bus naar het noorden richting de Bay of Islands gegaan waar ik nu zit. Tussendoor ben ik nog een nachtje afgestapt in Whangarei waar ze prachtige watervallen hebben, wat zeker de moeite waard was.
Nu ben ik in het stadje Paihia(als ik het goed spel, de plaatsnamen zijn vreselijk hier), wat midden in de Bay of Islands ligt, en de omgeving is echt prachtig. Hier heb ik de afgelopen 2 dagen goed kleur gekregen, helaas ook wat rood, maar dat drukt de pret niet.
Gisteren hebben we de hele dag op een zeilboot gezeten, waarmee we tussen de eilandjes hebben gevaren. Er waren ook kajaks en snorkel spullen aan boord, dus ik kan zeggen dat ik het vakantie gevoel toch wel goed te pakken heb nu.

Foto’s ben ik jullie helaas nog verschuldigd, internet is nogal traag hier en kost best wel wat. Maar ik kan verzekeren dat ze de moeite waard zijn.
Verder krijg ik hier niet heel veel mee van wat er in Nederland gebeurd, dus ik zou het leuk vinden af en toe wat updates te krijgen.
Nu ga ik nog even lekker naar het strand, en daarna moet ik m’n bus richting Auckland gaan halen, waarna ik het gedeelte ten zuiden van de stad ga verkennen.

Cheers!


(foto's staan nu online: http://michelhoogenboom.hyves.nl/album/49128808/Nieuw_Zeeland/EP403Ti0/)

  • 05 Maart 2010 - 22:23

    Donny & Ma:

    Het klinkt dat je het erg naar je zin heb daar .
    We zijn wel jaloers op je hoor !
    We verheugen ons op je volgende reis verslag
    En we wensen je nog veel plezier
    Groetjes Donnos en ma !

  • 06 Maart 2010 - 09:17

    Sem:

    Hey Michel!

    Eindelijk! je eerste echte verslag ;-)

    Klinkt allemaal geweldig!! Het wordt hier vannacht -6 graden ofzo! Dus geniet er maar van daar!

    En die foto's houden we zeker nog een keer te goed he!

    Groeten

  • 06 Maart 2010 - 12:39

    Robin:

    Gast,

    Wow, dat klinkt als een aardig productieve eerste week. Gelukkig met veel zon en ontspanning zo te lezen...Goed bezig!

    Enjoy!

    Tobin

  • 06 Maart 2010 - 14:12

    Natasjaa:

    leuk dat je het naar je zin heb daar! ben heel benieuwd naar je foto`s,
    zullen vast heel mooi zijn. en je zal zeker lekker bruin terug komen.
    heel veel plezier en ik lees je volgende verslag!

    x Natasja

  • 06 Maart 2010 - 17:55

    Jurgen:

    Heey Michel,

    Leuk om te lezen man. Goed om te zien dat je het erg naar je zin hebt. Kijk al uit naar de foto's en het volgende reisverslag.

    Nog heel veel plezier !!

  • 07 Maart 2010 - 11:50

    Mark:

    Gaaf man. Relax dat het zo goed bevalt ;) Mooie foto's trouwens. Wat een leven zeg. Ben jaloers haha

    Ik wacht op de volgende avonturen ;)

    Viel Spass

  • 08 Maart 2010 - 18:15

    Oma-opa Hoogenboom:

    ja michel je eerste 2 weken zitten er op en zo te zien heb je het goed naar je zin.je hebt leuke fotos gemaakt en goed weer.met opa gaat het goed,vandaag zijn de pleisters er af gegaan en hij voelt zich herboren.veel plezier tot het volgende verslag.

  • 08 Maart 2010 - 19:05

    Sander Van Peer:

    Oké we know we know, zon, zee, strand.... tssss

  • 09 Maart 2010 - 17:19

    Loesje:

    Hey Michel,

    Tof om te lezen dat je je eerste week goed hebt vermaakt! Ben benieuwd naar je volgend verslag enne ik sluit me aan bij Jurgen. Kan niet wachten op de foto's:-)

    Liefs
    Loesje

  • 13 Maart 2010 - 21:50

    Kelly:

    Heeyheey Michel!

    Ik ben nu op de verjaardag van Jurgen en gingen even snel je foto's kijken :) super gaaf man! echt zwaar jaloers! Leuke mensen trouwens waarmee je op de foto staat! Volgens mij heb je het daar wel enorm naar je zin :) Ik kwam er trouwens achter dat mijn hyves en gmail verwijderd zijn, omdat ik te lang niet op internet ben geweest denk ;) Dus dan maar even via hier een reactie! Komende week komen ze van KPN kijken naar ons internet, we hebben een kabelbreuk. Dus zal nog wel ff duren voordat ik je helemaal snel kan volgen. Gelukkig mag ik lekker even bij Jurgen op internet ;) Wanneer ging je nou precies naar Australie door? over maandje ofzo toch pas? Haha bij mij op het werk vragen ze steeds naar je ;) hahaha, vooral dat meisje dat zo jaloers was op jou hahaha. Nou ik hoop dat internet het snel bij mij doet, zodat ik je foto's snel weer kan zien.
    Heel veel liefs en tot over een tijdje ;)
    Xxx Kelly

  • 14 Maart 2010 - 17:06

    Janette Suijkerbuijk:

    Hoi Michel, een update. . .
    tja, het kabinet is gevallen, 9 juni vervroegde landelijke verkiezingen, het ziet er naar uit dat komende week het voorjaar er aan komt.
    Afgelopen week was KOUD. Jij hebt het beter bekeken. Geniet ervan, want voor je het weet, is het voorbij en ben je weer thuis, maar dan heb je altijd de foto's nog. . .

  • 22 Maart 2010 - 18:41

    Johan En Anja:

    Kerel,

    dat ziet er erg goed uit. Je hebt op korte tijd al veel gezien.Erg mooie foto's en een leuk verslag. Geniet ervan en nog heel veel plezier. Groetjes Johan en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Oceanië & Azië

Recente Reisverslagen:

05 November 2010

Year of the Tiger 2

05 November 2010

Year of the Tiger

23 Juli 2010

Cultuurshock in Azië

22 Juni 2010

Stop, Fiji Time!

23 Mei 2010

Up the east coast
Michel

Actief sinds 23 Feb. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 21300

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 24 Oktober 2017

China

25 Februari 2010 - 26 Augustus 2010

Oceanië & Azië

Landen bezocht: